Info & Levering
Bij het kopen van een “nieuwe” auto komt heel wat kijken. Zo  moeten er diverse afspraken worden gemaakt over bijvoorbeeld garantie,  aflevering, het maken van een testrit, een eventuele aankoopkeuring,  financiering, sleutels, accessoires, etc. Wij raden u aan rustig de tijd te  nemen en onderstaande uitleg, voorwaarden, mogelijkheden en verplichtingen  rustig door te nemen. Dit om eventuele teleurstellingen en “verrassingen”  achteraf te voorkomen.
  Auto’s reserveren
              Tot onze spijt is het niet meer mogelijk auto’s te  reserveren c.q. vast te houden. Een auto is pas verkocht op het moment dat er  een schriftelijke en ondertekende koopovereenkomst tot stand is gekomen. Tot  die tijd zal het betreffende voertuig voor verkoop beschikbaar blijven en kan  het mogelijk ook verkocht worden. Indien u van ver komt, raden wij u aan ons  vooraf telefonisch te benaderen. Wij kunnen, indien gewenst uw mobiele nummer  noteren voor het geval de auto tussentijds wordt verkocht.
              Proefritten Informatie & levering
              Een proefrit c.q. testrit behoort eventueel tot de  mogelijkheden. Hieraan zijn echter, door minder leuke ervaringen uit het  verleden, voorwaarden verbonden. Als eerste willen wij een persoonlijke  ontmoeting, waarin alle aspecten met u worden besproken. Wanneer het  verkoopgesprek dusdanig ver gevorderd is en er geen noemenswaardige aspecten  zijn om een aankoop in de weg te kunnen staan, kan er, mits er op dat moment de  gelegenheid voor is, een proef- of testrit worden gemaakt. Indien u uitsluitend  even wilt testen of een bepaald type auto überhaupt bevalt, verzoeken wij u  contact op te nemen met uw plaatselijke merkdealer. Uw merkdealer heeft  speciale demoauto’s beschikbaar of kan deze voor u beschikbaar stellen. Gezien  de risico’s tijdens het maken van een proefrit c.q. testrit vragen wij u om een  stukje begrip voor deze regels en zullen wij uitsluitend proef- en/of  testrijden wanneer de koop nagenoeg gesloten is.
              Verplichtingen, behorend bij een proefrit
              1: uw rijbewijs wordt gescand en gecontroleerd.
              2: er wordt een digitale kopie opgeslagen in onze administratie.
              3: er wordt een proefritformulier ingevuld en getekend met daarop de tijd en  datum zodat wij eventuele bekeuringen kunnen traceren.
              Inruilindicatie
              Het is mogelijk om u een telefonische inruilindicatie te geven van uw huidige  voertuig. Wij geven u echter geen definitieve prijs maar een richtprijs. In  sommige gevallen kan de geschatte richtprijs ook lager uitvallen. Een  inruilindicatie geven wij ongezien en wordt vaak binnen enkele minuten geschat,  terwijl een daadwerkelijke taxatie veel langer zal duren. Deze inruilindicaties  geven wij uitsluitend telefonisch en per mail. Gezien de grote hoeveelheid  aanvragen is het helaas te tijdrovend iedere taxatie per mail af te handelen.
Garantie
            Jaarlijks verkopen wij ongeveer 200 auto’s, die door het  hele land worden geleverd van Groningen tot Maastricht en van Terneuzen tot  Texel. Ongeveer 90% van al onze klanten komt dan ook niet uit onze regio. Daar  het kopen via internet de laatste jaren een enorme vlucht heeft genomen  adverteren wij met internet meeneemprijzen. 
              Aankoopkeuring
              Een onafhankelijke aankoopkeuring, welke wordt uitgevoerd  door DEKRA Nederland, behoort tot de mogelijkheden. Alle informatie over deze  aankoopkeuring vindt u op de volgende link: 
Het telefoonnummer van DEKRA Nederland is: 0900-3357265. Een ANWB of merkdealer aankoopkeuring is helaas niet mogelijk, vanwege het feit dat het dichtstbijzijnde ANWB keuringstation zich in Utrecht bevindt, en een merkdealer in sommige gevallen niet altijd geheel onafhankelijk is en er belang bij heeft zelf een auto aan u te verkopen. DEKRA is daarentegen geheel onafhankelijk en keurt op locatie. Vandaar deze keuze.
              Financiering
              Door ervaringen uit het verleden is het helaas niet meer  mogelijk een auto aan te schaffen onder voorbehoud van een financiering. Op dat  moment kunnen wij de auto niet meer verkopen en lopen we het risico, dat de  financiering om welke reden dan ook wordt afgewezen, waardoor de koop niet  plaats kan vinden, met alle gevolgen van dien. U dient dus eerst zelf een  schriftelijk financieringsakkoord te krijgen van uw kredietverstrekker zodat u  zeker weet dat u over het geld kunt beschikken alvorens u tot definitieve  aankoop overgaat.
              Inruilauto
              Het is niet toegestaan uw inruilauto tussentijds zelf te  verkopen, tenzij anders schriftelijk is vastgelegd op de koopovereenkomst.  Mocht u met onze schriftelijke toestemming zelf uw inruilauto tussentijds  verkopen geeft u dit geen recht op welke vorm van korting dan ook. Hierop zijn  onze verkoopprijzen namelijk niet gebaseerd.
              Mondelinge afspraken
              Iedere (zonder enige uitzondering) mondeling gemaakte  afspraak dient, mede door minder leuke ervaringen uit het verleden,  schriftelijk te worden vastgelegd op de koopovereenkomst. U wordt zelf geacht  nauwkeurig na te gaan of alles wat er mondeling is afgesproken schriftelijk is  vastgelegd op de koopovereenkomst. Het is niet mogelijk om achteraf aan te  geven dat er mondeling afspraken zijn gemaakt over bijvoorbeeld een volle brandstoftank,  de garantie/afwijkende garantie, bepaalde accessoires, het geven van een  afleveringsbeurt, distributieriem, banden, onderhoudspunten, aankoopkeuring,  poetsen, enzovoort. Achteraf zijn deze niet vastgelegde mondelinge afspraken  niet te controleren door de directie, waardoor u geen recht heeft op nakoming  van deze afspraken. Het is dus zeer belangrijk de koopovereenkomst goed te  bestuderen alvorens u deze ondertekent.
Drukte
              Gelet op het feit dat wij werken met een selecte groep  medewerkers kunnen wij de verkoopprijzen voor u zo scherp mogelijk houden en  hebben wij een directer contact met u als klant. Een bijkomend nadeel is  echter, dat het mogelijkerwijs voor kan komen dat u niet direct geholpen kunt  worden door één van onze medewerkers. Wij verzoeken u om een stukje begrip  hiervoor en vragen u even geduld te hebben tijdens drukke periodes.
              Korting
              Door de enorme concurrentie op het internet zijn wij  genoodzaakt ons aanbod zo scherp mogelijk aan te bieden. Gevolg hiervan is, dat  wij doorgaans helaas geen korting meer kunnen geven, houd u hier rekening mee  om teleurstelling te voorkomen.
              Brandstof bij aflevering
              Gezien wij in tegenstelling tot onze collega-bedrijven geen  afleveringskosten berekenen worden onze auto’s niet afgetankt bij levering. 
              Betaling
              Alvorens een auto daadwerkelijk wordt geleverd dient het  volledige aankoopbedrag te zijn voldaan. Wij adviseren u met het oog op  veiligheid het aankoopbedrag per bank te voldaan. Let wel, het bedrag moet op  onze rekening zijn bijgeschreven op het moment van levering. Houd u rekening  met een overboektermijn van één á twee werkdagen. Een eventuele  spoedoverboeking is in het weekeinde helaas niet mogelijk.
              Standaard accessoires
              Wanneer er een gebruikte auto bij ons binnenkomt, kan het zo  zijn dat er bepaalde standaard dingen ontbreken. Denk hierbij aan een radio,  een bagage afdekhoes, een tweede sleutel, een gereedschapsetje enz. Deze zaken  worden niet standaard door ons bijgeleverd, tenzij dit schriftelijk is  vastgelegd in de koopovereenkomst.
              Navigatiesysteem
              Indien een voertuig is uitgerust met een navigatiesysteem,  kan het zo zijn dat de bijbehorende navigatie cd/dvd niet aanwezig is,  verouderd is of de Nederlandse wegen niet of niet volledig dekt. In dit geval  kunnen wij u tegen kostprijs een recente navigatie cd/dvd bijleveren. Ook kan  het voorkomen dat de autosoftware, inclusief het navigatiesysteem, in een  andere taal staat ingesteld. In sommige gevallen (niet altijd) kan de  merkdealer dit aanpassen en kunnen wij u dit tegen kostprijs aanbieden.
              Sleutels
              Informeert u tijdens het verkoopgesprek hoeveel sleutels er  bij het voertuig aanwezig zijn. Indien er maar één sleutel aanwezig is, kunnen  wij u een tweede of zelfs een derde sleutel tegen kostprijs bijleveren. Tot  onze spijt wordt niet elk voertuig bij ons ingeleverd met alle sleutels.  Wanneer er een voertuig binnenkomt met slechts één sleutel, wordt deze ook  doorverkocht met slechts één sleutel, ongeacht of er vanaf de fabriek twee of  meer sleutels werden bijgeleverd. Het komt regelmatig voor dat mensen hun  reservesleutel zo goed opbergen dat deze later onvindbaar is, of bijvoorbeeld  verloren gaat tijdens een verhuizing.
              Accessoires
              De uitvoeringsspecificaties van de aangeboden auto’s zijn  zorgvuldig door ons aangegeven, echter onder het voorbehoud dat meer of minder  accessoires nimmer tot een lagere of hogere prijs leiden.
              Om teleurstellingen te voorkomen dient u voor het  ondertekenen van de koopovereenkomst goed na te gaan of de voor u belangrijke  accessoires ook daadwerkelijk op de auto aanwezig zijn. Door aankoop accepteert  u de auto in zijn werkelijke specificaties.
              Defect in het buitenland
              Indien u zich met uw auto buiten Nederland bevind dient u  een dusdanige reisverzekering af te sluiten welke uw auto (ook tijdens een  klein defect) terug brengt naar Nederland. Reparaties welke zonder onze  schriftelijke toestemming zijn uitgevoerd in het binnen of buitenland worden  niet door ons vergoed.
              Contact betreffende garantie gerelateerde vragen
              Indien u contact wenst op te nemen in verband met garantie  gerelateerde vragen verzoeken wij u dit per mail te doen. Wij verzoeken u een  korte uitleg te geven over het eventuele probleem of uw vraag hierover. Degene  die deze mails beantwoordt zal zijn uiterste best doen uw mail dezelfde dag nog  te beantwoorden. Mocht het spoedeisend zijn, doet u er verstandig aan even te  bellen zodra u de mail heeft verzonden. De reden van deze correspondentie  d.m.v. mail is, dat alles schriftelijk is vastgelegd en alle opgeslagen  correspondentie naderhand kan worden teruggelezen. Op deze wijze voorkomt men  onduidelijkheden c.q. misverstanden. Mocht u om technische redenen of welke  reden dan ook niet binnen twee werkdagen een reactie hebben ontvangen, dan is  dit geen vrijbrief om zelf zonder onze schriftelijke toestemming stappen te  ondernemen. Bij geen reactie dient u ons telefonisch te benaderen.
              Inruil bod
              Een inruil bod is uitsluitend geldig 7 dagen nadat u ons  bedrijf heeft bezocht en u het betreffende inruil bod van ons heeft ontvangen.  Ook kan het voorkomen dat de prijzen van de door ons aangeboden auto’s worden  verlaagd op het internet, waardoor wij gedwongen zijn een lager inruilbedrag te  geven om alsnog concurrerend te kunnen zijn. Zodra de deal is gesloten en de  overeenkomst is opgemaakt staan de prijzen uiteraard vast
              Indien er garantiewerkzaamheden moeten worden uitgevoerd,  worden de hieruit voortvloeiende reis, vervoer en overige overheadkosten niet  door ons vergoed. Indien u van ver komt moet u zich realiseren dat het erg  ongemakkelijk kan zijn wanneer er onverhoopt eventuele werkzaamheden moeten  worden uitgevoerd.
              Garantie / Afleveringsbeurten
              Eén van de belangrijkste items tijdens het zoeken naar een  “nieuwe” auto is o.a. de prijs van de aangeboden auto en de daar bijbehorende  garantie. Wij adverteren daarom tegen een zo laag mogelijk bedrag waarbij  inruil mogelijk is. U kunt zo zelf een keuze maken wat voor u belangrijk is en  zo bepaald u zelf de eindprijs van de aangeboden auto.
              Fabrieksgarantie
              Een aantal van de door ons aangeboden occasions bevind zich  nog binnen de fabrieksgarantie. Het voordeel hiervan is dat u bij een eventuele  storing terecht kunt bij de merkdealer in uw eigen woonplaats. De meeste  Europese automerken hanteren twee jaar volledige fabrieksgarantie. Overige  automerken hanteren doorgaans drie jaar volledige fabrieksgarantie. Op het  moment dat een occasion onder fabrieksgarantie valt, wordt dit door ons  vastgelegd op de koopovereenkomst.
              Na de garantieperiode of bij geen garantie
              Wanneer u een occasion aanschaft zonder garantie, of is de  door u gekozen garantieperiode inmiddels verlopen en zijn er onverhoopt  onvoorziene onkosten aan uw voertuig geconstateerd, zullen wij een eventueel  mankement in opdracht van ons tegen kostprijs voor u verhelpen bij een garage  waar wij mee samenwerken. Uw voordeel kan hierdoor oplopen tot zelfs meer als  50%.
              Attentie
              Indien u elders op eigen initiatief, en zonder onze  schriftelijke toestemming werkzaamheden laat uitvoeren, worden de door u  gemaakte kosten niet door ons vergoed!
              Financiering
              Vanzelfsprekend bestaat er de mogelijkheid uw “nieuwe” auto  te financieren (een groot deel van onze klanten doet dit). U betaalt het  geleende bedrag in termijnen terug aan de geldverstrekker. Ook moet u rente  betalen over het geleende bedrag. Deze rente verschilt per geldverstrekker.  Informeert u ook altijd naar de eventuele bijkomende kosten als provisies,  verzekering, administratiekosten enz. Ook dit kan per geldverstrekker  verschillen. U doet er verstandig aan bij meerdere geldverstrekkers zelf te  informeren welke voor u de beste voorwaarden en kosten hanteren. Wij adviseren  u ook altijd bij uw eigen bank langs te gaan. Wij hebben in de praktijk  regelmatig meegemaakt, dat een geldverstrekker een aanvraag afkeurt terwijl de  eigen bank er geen problemen mee had of betere voorwaarden kon aanbieden (uw  eigen bank kent u immers het beste).
              Het is bij ons door ervaringen uit het verleden helaas niet  meer mogelijk een auto aan te schaffen onder voorbehoud van een financiering.  Wij kunnen de auto dan namelijk niet meer verkopen en lopen het risico, dat de  financiering om welke reden dan ook wordt afgewezen waardoor de koop geen  plaats kan vinden met alle gevolgen van dien. U dient dus eerst zelf een  schriftelijk financieringsakkoord te krijgen van uw geldverstrekker zodat u  zeker weet dat u over het geld kunt beschikken alvorens u tot definitieve  aankoop overgaat.
              Op onze website staat een link van een  financieringsmaatschappij waar wij mee samenwerken. U bent uiteraard vrij in uw  keuze met welke maatschappij u in zee gaat!
Advertentie
Hoewel aan de informatie van deze advertentie de grootst mogelijke zorg wordt besteed, kan de adverteerder niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuiste informatie van welke aard dan ook. Voor de exacte uitvoering en beschikbaarheid van de auto kunt U contact met ons opnemen via 0031 (0) 180 31 23 95.